Regulamin obowiązuje od 1 sieprnia 2023 roku
Rozdział 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin organizacyjny jednostki budżetowej Gminy Kielce o nazwie Kielecki Park Technologiczny, zwany w dalszej części "Regulaminem", określa szczegółową organizację, przedmiot i zakres działania, zakres uprawnień i odpowiedzialność osób na samodzielnych oraz wieloosobowych stanowiskach pracy, a także tryb pracy w jednostce budżetowej Kielecki Park Technologiczny.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
§ 3
KPT jest jednostką budżetową Gminy Kielce działającą na podstawie:
§ 4
§ 5
Rozdział 2
ORGANIZACJIA KIELECKIEGO PARKU TECHNOLOGICZNEGO
§ 6
Na czele KPT stoi Dyrektor, który:
1. Kielecki Park Technologiczny działa w oparciu o zasady:
1) praworządność;
2) przejrzystego i racjonalnego gospodarowania mieniem KPT;
3) planowania pracy;
4) kontroli zarządczej;
5) podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności pomiędzy kierownictwem KPT i poszczególnymi stanowiskami pracy;
6) wzajemnego współdziałania.
2. Kielecki Park Technologiczny realizuje zadania określone w statucie oraz inne zadania zlecone do realizacji odrębnymi aktami.
§ 7
Na czele KPT stoi Dyrektor, który:
§ 8
Dyrektor zarządza KPT osobiście i samodzielnie, a w sprawach finansowych przy pomocy Głównego Księgowego.
§ 9
1. Przy wykonywaniu swoich obowiązków Dyrektor wydaje wewnętrzne akty normatywne w formie:
1) zarządzeń wewnętrznych,
2) dyspozycji - powołujących doraźne zespoły zadaniowe i określające jednorazową procedurę załatwienia spraw - nie wymagające formy zarządzenia,
3) regulaminów,
4) instrukcji lub procedur postępowania,
5) poleceń służbowych.
2. Dyrektor KPT, w celu realizacji zadań może ustanowić pełnomocnika lub upoważnić pracowników do realizacji zadań wykraczających poza ich zakres czynności.
3. Dyrektor KPT określa zasady wytwarzania, obiegu, przechowywania i niszczenia dokumentów.
Rozdział 3
OBIEG DOKUMENTÓW
§ 10
Rozdział 4
STRUKTURA ORGANIZACYJNA KIELECKIEGO PARKU TECHNOLOGICZNEGO
§ 11
Rozdział 5
OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA PRACOWNIKÓW NA STANOWISKACH KIEROWNICZYCH I KOORDYNUJĄCYCH
§ 12
Do podstawowych praw i obowiązków Dyrektora KPT należy:
1) reprezentowanie KPT na zewnątrz oraz wobec Prezydenta Miasta;
2) nadzór nad realizacją statutowych kierunków działania KPT;
3) dokonywanie czynności prawnych w imieniu Gminy Kielce i w granicach zakreślonych pełnomocnictwem;
4) planowanie i zdobywanie kapitału na rozwój KPT;
5) dysponowanie środkami finansowymi zgodnie z zatwierdzonym planem rzeczowo-finansowym;
6) zabieganie o pozyskanie partnerów strategicznych KPT;
7) określanie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników KPT;
8) koordynacja i sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Działów KPT;
9) inicjowanie kierunków i celów strategicznych KPT;
10) nadzór, koordynacja oraz ocena działań służących realizacji strategii rozwojowej KPT;
11) zatwierdzanie rocznych planów działań powierzonych poszczególnym komórkom organizacyjnym;
12) dokonywanie czynności wynikających z prawa pracy w stosunku do pracowników KPT oraz wydawanie wszelkich niezbędnych oświadczeń dotyczących ich stosunku pracy;
13) wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych, w tym regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania
oraz regulaminu świadczeń socjalnych;
14) organizacja, ustalanie kierunków i przedmiotu kontroli wewnętrznej oraz podejmowanie stosownych decyzji.
§ 13
Do podstawowych praw i obowiązków Zastępcy Dyrektora KPT należy:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Dyrektora;
2) zastępowanie Dyrektora podczas jego nieobecności;
3) akceptacja dokumentów sporządzanych przez podległe komórki organizacyjne;
4) przedkładanie Dyrektorowi do akceptacji projektów wystąpień z zakresu nadzorowanych komórek organizacyjnych kierowanych do podmiotów zewnętrznych KPT;
5) podejmowanie działań organizacyjnych na rzecz optymalizacji wydatków związanych z funkcjonowaniem KPT w zakresie podległych komórek organizacyjnych;
6) inicjowanie i udział w ustalaniu kierunków i celów strategicznych KPT;
7) koordynowanie współpracy KPT z służbami zewnętrznymi określonymi przez Dyrektora;
8) prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi;
9) kierowanie i sprawowanie nadzoru nad podległymi pracownikami w sposób zapewniający optymalną realizację zadań, w tym wnioskowanie w zakresie wysokości premii oraz opiniowanie pracowników;
10) wykonywanie innych czynności dotyczących funkcjonowania KPT zleconych przez Dyrektora.
§ 14
Do podstawowych praw i obowiązków Kierownika Działu należy:
1) kierowanie działalnością komórki organizacyjnej w celu zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonania zadań;
2) należyte zorganizowanie pracy oraz zapewnienie przestrzegania przez podległych pracowników porządku
i dyscypliny pracy;
3) ustalanie szczegółowego zakresu zadań oraz zakresów czynności dla podległych pracowników;
4) zapewnienia przestrzegania przez pracowników przepisów o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, regulaminów i zarządzeń, procedur, instrukcji i innych wewnętrznych przepisów;
5) kontrola i egzekwowanie realizacji zadań i poleceń służbowych;
6) sprawowanie nadzoru nad rzetelnym i zgodnym z prawem wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników;
7) udzielania wyjaśnień i instruktażu pracownikom, dotyczących wykonywania przez nich zadań;
8) dokonywania okresowych, przedmiotowych analiz oraz przestrzeganie terminowości sprawozdań w zakresie realizowanych zadań;
9) dążenia do poprawy wyników pracy podległej komórki, między innymi poprzez podejmowanie inicjatyw co do potrzeby wydania zarządzeń czy wytycznych, wdrażanie nowych rozwiązań, technik i metod pracy;
10) dokonywanie okresowej oceny pracy oraz weryfikacji kwalifikacji i kompetencji podległych pracowników;
11) rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków dotyczących zakresu działania kierowanej komórki organizacyjnej;
12) utrzymywania współpracy i współdziałanie z innymi jednostkami i komórkami organizacyjmi;
13) uczestniczenie w naradach i spotkań organizowanych przez Dyrektora, jego Zastępcę lub kierowników innych komórek organizacyjnych oraz wyrażanie opinii, wniosków, zastrzeżeń lub uwag.
Rozdział 6
ZAKRES ZADAŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 15
Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych należy w szczególności:
1) zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań;
2) rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji wg właściwości;
3) rozpatrywanie i przygotowywanie propozycji odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
4) przygotowywanie okresowych analiz, informacji, ocen i sprawozdań;
5) wykonywanie zadań wynikających z Zarządzeń Dyrektora KPT, zarządzeń Prezydenta oraz uchwał Rady Miasta;
6) sprawdzanie faktury pod względem merytorycznym wg instrukcji obiegu dokumentów;
7) nadzór nad przestrzeganiem zasad dotyczących ochrony danych osobowych;
8) nadzór nad przestrzeganiem zasad dotyczących ochrony informacji niejawnych;
9) przestrzeganie ustalonych w KPT zasad organizacyjnych udzielania zamówień publicznych;
10) współudział w przygotowaniu i realizacji zamówień publicznych;
11) przestrzeganie zasad obowiązującej instrukcji kancelaryjnej;
12) podejmowanie działań w ramach kontroli zarządczej;
13) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi KPT na zasadach partnerstwa i życzliwości;
14) przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom i stworzenie pozytywnej atmosfery w pracy;
15) przestrzeganie i promowanie zasad etycznego postępowania w miejscu pracy.
§ 16
Do podstawowych zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego należy:
1) prowadzenie biura i sekretariatu Kieleckiego Parku Technologicznego;
2) prowadzenie rejestru pism i dbanie o prawidłowy obieg dokumentów;
3) prowadzenie spraw z zakresu organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
4) przygotowanie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora oraz jego Zastępcy KPT do załatwienia spraw w jego imieniu oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie;
5) inicjowanie, opracowywanie projektów i aktualizowanie wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu działania i organizacji KPT;
6) prowadzenie ewidencji otrzymanych do wykonania aktów prawnych Prezydenta Miasta oraz Rady Miasta;
7) przegląd ukazujących się przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania KPT, kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych, prowadzenie zbiorów tych przepisów (Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego);
8) sprawowanie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych dotyczących organizacji i funkcjonowania KPT;
9) prowadzenie i koordynacja procesu rekrutacji we współpracy z pozostałymi Działami oraz oceny pracowników KPT;
10) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników KPT;
11) rozpatrywanie i przygotowywanie propozycji odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych;
12) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych i innych ustaw;
13) koordynowanie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej, rozpatrywanie i przygotowywanie propozycji odpowiedzi;
14) prowadzenie archiwum zakładowego i kancelarii tajnej;
15) sporządzanie planu, koordynacja i nadzór nad realizacją zamówień publicznych;
16) przygotowywanie okresowych analiz, informacji i sprawozdań;
17) koordynowanie zadań w ramach kontroli zarządczej, monitorowanie celów, opracowywanie okresowych analiz i informacji;
18) nadzór nad należnościami oraz nad procesem windykacyjny;
19) obsługa stron Biuletynu Informacji Publicznej KPT;
20) prowadzenie zaopatrzenia w niezbędne składniki spożywczo – materiałowe siedziby KPT;
21) realizację usługi pn. „Wirtualny Inkubator” świadczonej przez Kielecki Park Technologiczny na rzecz przedsiębiorców;
22) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 17
Do podstawowych zadań Działu Finansowo-Księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki oraz nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości. wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
2) opracowywanie projektu planu finansowego inwestycji i wydatków bieżących (z podziałem na działy i rozdziały) oraz planu dochodów;
3) realizacja budżetu oraz kontrola wykonania planu i budżetu w skali całego roku oraz sporządzanie comiesięcznych sprawozdań z wykonania budżetu;
4) wykorzystanie i analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki;
5) kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian;
6) wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostki, kontrola dokumentów pod względem formalno – rachunkowym;
7) syntetyczna i analityczna ewidencja kont rozrachunkowych, prowadzenie rozliczeń z kontrahentami;
8) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki;
9) wystawianie faktur, dokonywanie przelewów;
10) prowadzenie ewidencji (rejestr sprzedaży i zakupów) i rozliczanie podatku od towarów i usług VAT i dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym;
11) prowadzenie i rozliczanie depozytów finansowych;
12) prowadzenie czynności zmierzających do wyegzekwowania należności od dłużników KPT;
13) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej dochodów i wydatków budżetowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
14) współudział w opracowywaniu preliminarzy budżetowych (dochodów i wydatków);
15) prowadzenie ewidencji środków trwałych i procesu inwentaryzacji;
16) sporządzanie sprawozdań z realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych oraz innych sprawozdań i statystyk wynikających z obowiązujących przepisów prawa;
17) sporządzanie wniosków o refundację wydatków, poniesionych przy realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
18) prowadzenie spraw związanych z całokształtem problematyki kadrowej w KPT oraz właściwej struktury zatrudnienia, w tym: prowadzenie spraw osobowych pracowników KPT, gospodarowanie etatami oraz sprawowanie nadzoru nad ruchem kadr w KPT;
19) naliczanie płac i prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników oraz rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS;
20) realizacja zadań z zakresu spraw rentowo-emerytalnych, ubezpieczeniowych, badań profilaktycznych i innych spraw pracowników KPT;
21) prowadzenie gospodarki kasowej w KPT;
22) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 18
Do podstawowych zadań Działu Zarządzania Infrastrukturą należy:
1) administrowanie i zarządzanie majątkiem KPT obejmujące bieżące utrzymanie infrastruktury technicznej i teleinformatycznej oraz środków transportu;
2) dokonywanie technicznych przeglądów infrastruktury oraz urządzeń znajdujących się w posiadaniu KPT związanych z kontrolą stanu oraz kontrolą wykonania remontów i konserwacji;
3) nadzór nad realizacją umów z dostawcami usług związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury KPT;
4) prowadzenie kartoteki dokumentacji nieruchomości będących w trwałym zarządzie jednostki;
5) opracowanie i aktualizacja planów zarządzania nieruchomościami;
6) regulacja stanu prawnego nieruchomości poprzez sporządzanie wniosków i wszelkich niezbędnych dokumentów oraz reprezentowanie jednostki w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi;
7) koordynacja procesu zasiedlania Zespołu Inkubatorów Technologicznych, Inkubatora Logistycznego oraz Centrum Technologicznego przez przedsiębiorców;
8) koordynacja procesu wynajmu powierzchni w ramach Centrum Fashion Design;
9) koordynacja procesu wynajmu powierzchni w ramach Centrum ICT;
10) koordynacja procesu wynajmu powierzchni Centrum Druku 3D, Centrum CNC;
11) opracowywanie projektów umów z lokatorami na najem powierzchni;
12) przygotowywanie ofert wynajmu nieruchomości, zawieranie umów z przedsiębiorcami oraz nadzór nad realizacją umów zawartych pomiędzy KPT a lokatorami Parku;
13) opracowanie kalkulacji kosztów najmu i dzierżawy nieruchomości;
14) planowanie i nadzór inwestorski nad prowadzonymi remontami;
15) udostępnianie i zabezpieczanie ciągłości działania infrastruktury teleinformatycznej;
16) optymalizowanie, planowanie infrastruktury teleinformatycznej, łącznie z przygotowywaniem planów zakupów w celu spełnienia wymagań wydajnościowych i funkcjonalnych eksploatowanych IT;
17) współudział w przygotowaniu ofert świadczenia usług teleinformatycznych oraz nadzór nad ich realizacją;
18) zapewnianie bezpieczeństwa świadczonych usług w infrastrukturze teleinformatycznej;
19) zarządzanie licencjami systemów informatycznych i aplikacji wykorzystywanych w KPT;
20) koordynacja udzielanej pomocy publicznej związanej z najmem/dzierżawą nieruchomości KPT;
21) współudział w przygotowaniu i realizacji opieki biznesowej dla lokatorów KPT;
22) współpraca z Działem Przygotowania i Realizacji Inwestycji w zakresie przygotowania terenów pod inwestycje;
23) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 19
Do podstawowych zadań Działu Przygotowania i Realizacji Inwestycji należy:
1) zapewnienie ciągłego rozwoju infrastruktury KPT;
2) prowadzenie badania rynku dotyczącego zapotrzebowania na nieruchomości zabudowane i niezabudowane, potencjalnej podaży i cen wolnych przestrzeni do wykorzystania pod działalność gospodarczą;
3) przygotowanie aplikacji o dofinansowanie inwestycji ze środków własnych i źródeł zewnętrznych (budżet państwa, fundusze UE);
4) planowanie i obsługa inwestorska inwestycji KPT;
5) przygotowywanie niezbędnych danych w celu zorganizowania postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
6) udział w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych na wykonanie prac projektowych, opracowanie opinii i ekspertyz i wykonanie robót budowlanych w zakresie niezbędnym dla potrzeb inwestycji;
7) przygotowywanie do podpisu umów przedkładanych przez wykonawców prac projektowych.
8) przygotowanie i realizacja inwestycji;
9) analiza dokumentacji projektowej w zakresie jej zgodności z Ustawami: prawo budowlane, prawo wodne, prawo o ochronie środowiska i ustawą o ochronie przyrody;
10) odbiór opracowanej dokumentacji projektowej, sprawdzanie jej kompletności i przekazywanie wykonawcom robót budowlano-montażowych;
11) dokonywanie rozliczeń z jednostkami projektowania we współpracy z Działem Finansowo – Księgowym;
12) przygotowywanie materiałów i uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. warunków zabudowy;
13) uzyskiwanie pozwoleń na budowę;
14) uzyskiwanie decyzji zezwalających na wejście w teren z robotami budowlanymi;
15) przekazywanie wykonawcom robót placów budów;
16) współpraca z Działem Zarządzania infrastrukturą w zakresie przygotowania terenów pod inwestycje;
17) odbiór wykonanych robót i przekazywanie obiektów do eksploatacji we współpracy z Działem Zarządzania Infrastrukturą oraz dokonywanie rozliczeń finansowych zadań we współpracy z Działem Finansowo -Księgowym;
18) tworzenie oraz bieżące aktualizowanie oferty inwestycyjnej KPT;
19) kompleksowa obsługa inwestorów krajowych i zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie KPT;
20) promocja oferty inwestycyjnej KPT, w tym przygotowywanie i obsługa przyjazdowych/wyjazdowych misji handlowo-inwestycyjnych, wizyt studyjnych, targów inwestycyjnych;
21) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 20
Do podstawowych zadań Działu Inkubacji i Akceleracji należy:
1) organizowanie systemu inkubacji i akceleracji dla osób indywidualnych, lokatorów KPT oraz firm zewnętrznych;
2) rozwój współpracy sieciowej między startupami i podmiotami zewnętrznymi;
3) kojarzenie partnerów w kraju i za granicą;
4) doradztwo w zakresie finansowania projektów startupowych;
5) wsparcie startupów w procesie pozyskiwania środków zewnętrznych na rozwój biznesu;
6) organizowanie spotkań, konferencji i seminariów i wydarzeń networkingowych dla firm startupowych;
7) monitoring programów i projektów związanych ze wsparciem startupów;
8) realizacja działań mających na celu wsparcie przedsiębiorczości akademickiej;
9) organizowanie systemu doradztwa i szkoleń dla startupów i firm zewnętrznych;
10) świadczenie usług prorozwojowych dla startupów i klientów zewnętrznych;
11) przygotowanie i realizacja projektów w celu zapewnienia ciągłego rozwoju oferty szkoleniowo – doradczej dla startupów;
12) nawiązywanie współpracy z potencjalnymi przedsiębiorcami w obiektach KPT;
13) wsparcie przedsiębiorców w procesie pozyskiwania środków zewnętrznych na rozwój biznesu;
14) monitoring programów i projektów związanych z transferem technologii, innowacyjnym rozwojem przedsiębiorców;
15) realizacja procesu transferu technologii w zakresie oceny potencjału technologicznego, wyceny i opracowania ścieżki transferu technologicznego;
16) współudział w przygotowaniu i realizacji opieki biznesowej dla lokatorów KPT;
17) współudział w procesie zasiedlania Zespołu Inkubatorów Technologicznych, Inkubatora Logistycznego oraz Centrum Technologicznego przez przedsiębiorców;
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 21
Do podstawowych zadań Działu Projektów Rozwojowych należy:
1) monitoring kierunków, trendów gospodarczych, programów i projektów związanych z rozwojem KPT;
2) ciągła analiza warunków zewnętrznych i wewnętrznych oraz dobór metod działania zapewniających stały rozwój KPT;
3) opracowywanie strategicznych założeń i koncepcji funkcjonowania obiektów KPT;
4) współpraca międzynarodowa oraz koordynacja udziału KPT w międzynarodowych sieciach współpracy;
5) koordynacja udziału KPT regionalnych, ponadregionalnych i międzynarodowych programach nakierowanych na rozwój KPT;
6) realizacja badawczo - wdrożeniowych projektów z zakresu wsparcia rozwoju funkcji KPT;
7) współudział w procesie zasiedlania Zespołu Inkubatorów Technologicznych, Inkubatora Logistycznego oraz Centrum Technologicznego przez przedsiębiorców;
8) przygotowywanie i realizacja projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych w celu zapewnienia ciągłego rozwoju KPT;
9) organizowanie systemu szkoleń i doradztwa dla lokatorów KPT i firm zewnętrznych;
10) organizacja i zarządzanie dostępem do europejskich i światowych baz danych;
11) uczestnictwo w europejskich programach naukowo – badawczych;
12) rozwój współpracy sieciowej między lokatorami Parku i podmiotami zewnętrznymi;
13) doradztwo i analiza możliwości pozyskania finansowania projektów innowacyjnych;
14) kojarzenie partnerów w kraju i za granicą;
15) organizacja spotkań i misji biznesowych dla lokatorów KPT i podmiotów zewnętrznych;
16) świadczenie usług prorozwojowych dla lokatorów KPT i klientów zewnętrznych;
17) współpraca z sektorem naukowym (Uczelnie, JBR) w celu rozwoju usług związanych z transferem technologii oraz projektów badawczych;
18) świadczenie usług komercyjnych i edukacyjnych w ramach Centrum Fashion Design;
19) świadczenie usług komercyjnych i edukacyjnych w ramach Centrum ICT;
20) nadzór nad funkcjonowaniem Centrum Druku 3D, Centrum CNC;
21) współudział w przygotowaniu i realizacji opieki biznesowej dla lokatorów KPT;
22) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 22
Do podstawowych zadań Działu Energetyczne Centrum Nauki należy:
1) tworzenie i udostępnianie wystaw interaktywnych umożliwiających samodzielne przeprowadzenie obserwacji oraz doświadczeń;
2) nadzór nad prawidłowym działaniem urządzeń dostępnych na ekspozycji, a także organizacja ruchu zwiedzających;
3) planowanie i organizacja wydarzeń o charakterze popularno-naukowym i edukacyjnym prowadzonych
w formie pozaszkolnej;
4) popularyzacja nauki, techniki oraz nowoczesnych technologii w celu ukazania znaczenia nauki i techniki
w życiu codziennym współczesnego człowieka;
5) organizowanie popularnonaukowych pokazów, spotkań, konferencji, warsztatów, szkoleń oraz zajęć edukacyjnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych;
6) organizowanie imprez i uroczystości o charakterze naukowym, kulturalnym i artystycznym;
7) opracowanie, publikację i rozpowszechnienie wydawnictw oraz materiałów promocyjnych z zakresu działalności Energetycznego Centrum Nauki oraz Kieleckiego Parku Technologicznego;
8) inicjowanie, wspieranie i realizowanie projektów związanych z zakresem działalności Energetycznego Centrum Nauki;
9) tworzenie i udostępnianie interaktywnych eksponatów mobilnych na potrzeby wydarzeń organizowanych poza siedzibą Kieleckiego Parku Technologicznego;
10) współpraca z polskimi i zagranicznymi instytucjami, administracją rządową i samorządową, organizacjami pozarządowymi, mediami, a także innymi osobami prawnymi, jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej oraz osobami fizycznymi prowadzącymi działalność w zakresie edukacji, kultury i popularyzacji nauki;
11) promowanie działalności Energetycznego Centrum Nauki;
12) monitoring programów i projektów oraz pozyskiwanie środków budżetowych i pozabudżetowych z funduszy krajowych i zagranicznych, w tym z Unii Europejskiej i wykorzystywanie ich na realizację celów programowych;
13) inicjowanie i realizacja zmian ekspozycji, mających na celu jej uatrakcyjnienie dla zwiedzających;
14) podejmowanie innych działań wynikających z potrzeb społeczności lokalnej i regionalnej;
15) koordynacja systemu sprzedażowo – zakupowego w ECN;
16) dodatkowa działalność gospodarcza w zakresie:
a) wykonywania pamiątek i zestawów edukacyjnych,
b) sprzedaży wydawnictw, pamiątek i zestawów edukacyjnych,
c) organizacji komercyjnych imprez, szkoleń, kursów, wykładów i konferencji;
17) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 23
Do podstawowych zadań Działu Promocji i PR należy:
1) budowanie pozytywnego wizerunku KPT w środowisku zewnętrznym i wewnętrznym;
2) współpraca i budowanie pozytywnych relacji z podmiotami zewnętrznymi;
3) tworzenie strategii i planu promocji KPT;
4) koordynacja i realizacja działań promocyjno-marketingowych KPT;
5) inicjowanie, projektowanie przy współpracy pozostałych działów KPT prowadzenia działań marketingowych promujących ofertę KPT wśród wszystkich grup odbiorców;
6) projektowanie spójnych materiałów promocyjnych, kampanii reklamowych w prasie, Internecie, radiu
i telewizji, na nośnikach outdoor oraz na platformach mobilnych;
7) współpraca z podmiotami zewnętrznymi, realizującymi na zlecenie KPT dostawy i usługi z obszaru promocji, marketingu i PR, przygotowanie oraz nadzór nad realizacją zawartych umów;
8) opiniowanie propozycji marketingowych przesyłanych do KPT przez agencje, reklamowe, instytucje samorządowe, stowarzyszenia itp.;
9) opiniowanie propozycji działań promocyjnych i marketingowych złożonych przez pozostałe Działy KPT;
10) administracja i zarządzanie stroną internetową KPT;
11) współadministrowanie stroną Biuletynu Informacji Publicznej KPT;
12) przygotowanie i aktualizacja informacji marketingowych;
13) współpraca z mediami – przygotowanie materiałów informacyjnych;
14) prezentacja KPT na portalach społecznościowych;
15) zarządzanie Systemem Identyfikacji Wizualnej KPT;
16) koordynacja działa promocyjnych KPT podczas targów i imprez okolicznościowych;
17) planowanie i organizacja wydarzeń o charakterze popularno-naukowym i edukacyjnym;
18) organizacja przedsięwzięć, planowanie i realizacja prac nad przygotowaniem wydarzeń i przedsięwzięć o charakterze promocyjnym;
19) współudział w przygotowaniu i realizacji opieki biznesowej dla lokatorów KPT;
20) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego lub jego Zastępcę.
§ 24
1. Pracownicy KPT przy wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie i w granicach prawa, i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania, w tym do przestrzegania obowiązków pracownika samorządowego wymienionych w rozdziale III ustawy z dnia 21 listopada 2002 r; o pracownikach samorządowych oraz w art; 100 ustawy kodeks pracy z dnia 26 czerwca 1974 r, a także określonych w wewnętrznych uregulowaniach KPT.
2. Pracownicy KPT zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej oraz zasad obiegu dokumentów.
§ 25
Dyrektor w uzasadnionych merytorycznie sytuacjach może przypisać komórkom organizacyjnym zadania wykraczające poza zakres działań określonych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym.
§ 26
Pracownicy KPT ponoszą odpowiedzialność za należyte wykonywanie zadań powierzonych przez pracodawcę.
w tym:
1) znajomość i właściwe stosowanie przepisów obowiązującego prawa dotyczących wykonywanych zadań;
2) terminowość i poprawność wykonywanych obowiązków;
3) stosowane metody i formy pracy, zapewniające prawidłowe i szybkie załatwianie spraw, zgodnie z opracowanymi procedurami;
4) prawidłowe ewidencjonowanie i przechowywanie akt spraw, zbioru przepisów prawnych, rejestrów i spisów spraw oraz wyposażenia biurowego;
5) podnoszenie jakości świadczonych usług zgodnie z zasadami Systemu Zarządzania Jakością.
§ 27
Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane w drodze zarządzenia Prezydenta Miasta Kielc na wniosek Dyrektora. Pracownicy są informowani o wprowadzonych zmianach pisemnie lub ustnie.
Utworzono: 2008-07-10 12:08:59 przez Szymon Mazurkiewicz
Modyfikacja: 2024-11-04 10:57:06 przez Agnieszka Broniś