Biuletyn Informacji Publiczej
Kielecki Park Technologiczny

Zamówienia publiczne - archiwum



Znak sprawy: KPT-DIIA.270.1.7.2016                                                                                 Kielce, 03.08.2016r.

 

wg rozdzielnika

 

INFORMACJA  O  WYNIKACH

 

Gmina Kielce - Kielecki Park Technologiczny, ul. Olszewskiego 6, Kielce informuje, że w dniu 25.07.2016 r.
o godz. 09:20 odbyło się otwarcie ofert postępowania o zamówienie publiczne, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Przeprowadzenie warsztatów i konsultacji indywidualnych z zakładania działalności gospodarczej w formie spółki kapitałowej oraz świadczenie usług w zakresie obsługi prawnej spółek kapitałowych typu startupnumer postępowania: KPT.DIIA.270.1.7.2016.

 

W postępowaniu wpłynęło 6 ofert.

 

Po dokonaniu otwarcia Zamawiający przystąpił do badania i oceny ofert, które zakończono w dniu 03.08.2016 r. o godz. 10:00.

 

Wypełniając zobowiązania wynikające z postanowień art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami- dalej ustawy) Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ofertę ważną z najwyższą liczbą uzyskanych punktów złożył Wykonawca:

 

Numer oferty

Nazwa i adres wykonawcy

Ilość punktów w kryterium Cena brutto oferty

Ilość punktów w kryterium

doświadczenie

Ilość punktów
w kryterium

dyżur w siedzibie zamawiającego

Ilość punktów łącznie

6

„Kancelaria Prawna Ziemba i Wspólnicy” Spółka Komandytowa

  1. Warszawska 7 lok.27a,

25-512 Kielce

70

20

10

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W prowadzonym postępowaniu pozostałe oferty wykonawców oceniono następująco:

 

Numer oferty

Nazwa i adres wykonawcy

Ilość punktów w kryterium Cena brutto oferty

Ilość punktów w kryterium

doświadczenie

Ilość punktów
w kryterium

dyżur w siedzibie zamawiającego

Ilość punktów łącznie

2

Baster i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych,

  1. Prądnicka 4,

30-002 Kraków

 

42,55

20

10

72,55

3

Konsorcjum Firm:

Kancelaria Prawna Justyna Skrzeszewska,

Al. IX Kielc 8 lok.16,

25-516 Kielce

Polańscy Taborowicz

Kancelaria Prawna s.c.

Adw. Dariusz Polański; r.pr. Emilia Polańska; r.pr. Aneta Taborowicz

  1. Warszawska 31/16,

25-518 Kielce

28,31

20

10

58,31

5

Płoski i Pięta Kancelaria Radców Prawnych

Spółka Partnerska

  1. Staszica 4/1,

25-008 Kielce

60,78

20

10

90,78

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamawiający odrzuca z postępowania oferty następujących wykonawców:

 

Numer oferty

Nazwa i adres wykonawcy

Powód odrzucenia

1

Smaga Jaroszyński Spółka Adwokacka Spółka komandytowo-akcyjna,

  1. Pańska 98/60,

00-837 Warszawa

Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP gdyż wniesione zabezpieczenie wadialne nie wpłynęło  do terminu składania ofert to jest do   25.07.2016 r.  godzina 09:00   

4

Gorący i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych

  1. Juliusza Lea 202a,

30-133 Kraków

 

W wyniku wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny oraz uzupełnienia dokumentów, Wykonawca – Gorący i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych w dniu 2 sierpnia 2016 roku, złożył pismo nie zawierające w ocenie Zamawiającego uzasadnienia a jedynie polemikę z prawem Zamawiającego do takiego żądania.

Stosownie do treści art. 89 ust.1 pkt. 3) i 4) ustawy PZP odrzuca ofertę jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji lub zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia. W ocenie Zamawiającego obie przesłanki odrzucenia zostały przez Wykonawcę wyczerpane.

Stosownie do art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta.
O takim działaniu świadczy przedstawione przez Wykonawcę stanowisko (str. 5 pisma złożonego w dniu 2 sierpnia) wedle którego nie skalkulował on swojej oferty wedle kryteriów rynkowych, a w realizacji zamówienia oczekuje późniejszych zysków (walor promocyjno-makretingowy zamówienia). Walor ten stanowi istotną wartość dla Wykonawcy a nie została ona ujęta w kalkulacji (str. 5 pisma). Działanie takie w ocenie Zamawiającego stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, gdyż pozostali oferenci kalkulując swoje oferty w sposób rzetelny tak aby odzwierciedlały one rzeczywistą wartość zostali tym samym z góry pozbawieni możliwości realnego konkurowania o to zamówienie. Działalnie takie jest sprzeczne z dobrymi obyczajami a jego zaakceptowanie dodatkowo naruszałoby art. 7 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych zgodnie z którym zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości.

Również Krajowa Izba Odwoławcza w orzeczeniu sygn. akt KIO 547/15 (wyrok) z dnia 2 kwietnia 2015 r. wskazała, że podkreślenia następnie wymaga, że kalkulacja powinna być realna, pozwalająca na zbilansowanie kosztów realizacji danego zamówienia. W szczególności, nie jest akceptowalną sytuacja, że wykonawca nisko kalkuluje cenę oferty, zakładając osiągnięcie korzyści z innych ubocznych świadczeń, czy przewidując osiągnięcie na innych płaszczyznach działalności zysku. Również w wyroku KIO 216/14 Izba wskazała, że niedopuszczalnym jest powoływanie się na możliwość pokrywania niedoborów w cenie ryczałtowej za jedną usługę nadwyżkami w obrębie ceny za drugą usługę.

Za obiektywne czynniki w rozumieniu art. 90 ust. 2 nie można natomiast uznać dodatkowych wpływów będących ubocznym skutkiem realizacji świadczenia stanowiącego przedmiot zamówienia, które w ekonomii nazywane jest subsydiowaniem skrośnym (krzyżowym), tj. finansowaniem (wspieraniem) części działalności danego przedsiębiorcy z innego źródła - związanego pośrednio ze świadczeniem wspieranym (subsydiowanym) lub też niezwiązanym z tym świadczeniem i tym samym pokrywaniem strat, jakie przynosi pewien obszar działalności gospodarczej przedsiębiorstwa (zob. wyrok KIO z dnia 12 marca 2013 r., KIO 437/13).

Przechodząc do kolejnej podstawy odrzucenia oferty wskazać należy, że Wykonawca w ogóle nie przedłożył kalkulacji kosztów osób realizujących szkolenia i konsultacje pomimo wyraźnego wezwania w tym zakresie (zarówno w zadaniu nr 1, nr 2 oraz nr 3). Przedstawił przy tym wywód wedle którego posiada on realny pogląd na wartość tych usług a ponieważ działa w formie spółki partnerskiej (osobowej) to wspólnicy spółki a nie spółka są płatnikami podatku dochodowego. Nakład pracy partnerów nie stanowi kosztów uzyskania przychodów i w konsekwencji w ocenie Wykonawcy Zamawiający nie był w ogóle uprawniony do żądania w tym zakresie jakichkolwiek wyjaśnień z uwagi, że partnerzy nie pracują.

Zamawiający nie zgadza się z tym stanowiskiem i wskazuje, że po przeliczeniu wynagrodzenia godzinowego Radcy Prawnego Katarzyny Dworak za przeprowadzenie warsztatów (8 edycji, każda edycja 6 godzin, tj. 48 godzin) otrzymał wynik 5 złotych za godzinę. Jest to kwota znacząco niższa nie tylko od znanych zamawiającemu stawek radców prawnych ale nawet niższa niż wynagrodzenie minimalne. Podkreślić przy tym należy, że wedle orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej Zgodnie z art. 90 ust. 2 p.z.p. także w stosunku do pracowników (osób) zatrudnionych na innej podstawie niż umowa
o pracę koszty pracy przyjęte do ustalenia ceny oferty nie mogą być niższe niż minimalne wynagrodzenie za pracę (KIO 1368/15, wyrok z dnia 14 lipca 2015 r.)
a niezasadne by było nawet przyjęcie wynagrodzenia minimalnego. Jak bowiem wskazuje KIO w wyroku z dnia 19 października 2015 roku, KIO 2104/15 nawet uwzględniając postanowienia art. 90 ust. 1 pkt 1 p.z.p. o obowiązku przestrzegania minimalnego wynagrodzenia za pracę, nie można uznać za prawidłową kalkulację wynagrodzenia projektanta w oparciu o minimalną stawkę wynagrodzenia, jako argumentację bycia w zgodności z prawem, ponieważ czynności nadzoru autorskiego są czynnościami intelektualnymi, a nie wyuczonymi. W związku z tym do ustalenia czy jest miarodajne wynagrodzenie lub honorarium projektanta nie może stanowić miary stawka minimalnego wynagrodzenia w kraju.

Wątpliwości Zamawiającego budzi również oświadczenia Wykonawcy wedle którego auto o pojemności silnika niemalże 3 litrów spala 6 litrów benzyny. Wedle katalogu producenta spala ono „w trasie” 6,2 – 6,1 litra benzyny a Wykonawca nie uwzględnił kosztów jazdy po mieście (11,7 litra) oraz pozostałych kosztów eksploatacyjnych. Również za niewiarygodne należy uznać wykorzystanie posiadanych przez wykonawcę materiałów edukacyjnych do przeprowadzenia warsztatów z zakładania działalności w formie spółki kapitałowej. Wykonawca wskazał w wyjaśnieniu, że posiada niewykorzystane 300 kpl. materiałów niewykorzystanych z realizacji zajęć w ramach projektu „Równi na rynku pracy”, biorąc pod uwagę, że celem przywołanego projekt była trwała integracja na rynku pracy ludzi młodych, w szczególności tych, którzy nie pracują, nie kształcą się ani nie szkolą, w tym ludzi młodych zagrożonych wykluczeniem społecznym i ludzi młodych wywodzących się ze środowisk marginalizowanych, także poprzez wdrażanie „Gwarancji dla Młodzieży” wątpliwym jest posiadanie materiałów edukacyjnych z tego projektu z zakładania spółek kapitałowych.

Wskazane wątpliwości mają jedynie walor uboczny i wskazują na nierzetelność złożonych wyjaśnień w których poza wątpliwą kalkulacją cateringu innych wymaganych kalkulacji nie złożono.

 

W związku z powyższym Zamawiający odrzuca z postępowania ofertę wykonawcy  na podstawie  art. 89 ust. 1 pkt. 3) i 4) ustawy.

 

Mając na uwadze postanowienia art. 92 ust. 1 pkt. 4 ustawy informuję, że umowa z wymienionym wykonawcą zostanie podpisana po dniu 08.08.2016 r.

Wyk. w 9 egz.

  1. 1 - 6 Wykonawca
  2. 7 strona internetowa
  3. 8 Tablica ogłoszeń
  4. 9 a/a

Justyna Lichosik

/-/

Zastępca Dyrektora
Kieleckiego Parku Technologicznego


Znak sprawy: KPT-DIIA.270.1.7.2016                                                                                          Kielce 14.07.2016 r.
 


Przetarg nieograniczony na:
 
„Przeprowadzenie warsztatów i konsultacji indywidualnych z zakładania działalności w formie spółki kapitałowej oraz świadczenie usług w zakresie obsługi prawnej spółek kapitałowych typu startup”



Działając w oparciu o ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2015r. poz. 2164) Kielecki Park Technologiczny ogłasza przetarg nieograniczony na  „Przeprowadzenie warsztatów i konsultacji indywidualnych z zakładania działalności w formie spółki kapitałowej oraz świadczenie usług w zakresie obsługi prawnej spółek kapitałowych typu startup".


Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. „Platforma Startowa TechnoparkBiznesHub”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałania 1.1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 (POPW).


 
Termin składania ofert upływa w dniu  22 lipca 2016 r. o godzinie 9:00.

 

UWAGA: ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT

Termin składania ofert upływa w dniu  25 lipca 2016 r. o godzinie 9:00.

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, Kielecki Park Technologiczny, 25-663 Kielce ul. Olszewskiego 6, pok. 0.15 - SEKRETARIAT
 

 

SIWZ z załącznikami

Załącznik nr 5 do SIWZ - zmodyfikowany - pobierz

 

ogłoszenie o zamówieniu

ogłoszenie o zmianie ogłoszenia - pobierz

 

Informacja dla Wykonawców nr 1 z dnia 15.07.2016 r. 

Informacja dla Wykonawców nr 2 z dnia 20.07.2016 r. 

Justyna Lichosik

/-/

Zastępca Dyrektora
Kieleckiego Parku Technologicznego

powrót


Utworzono: 2016-07-14 15:07:46 przez Justyna Lichosik
Modyfikacja: 2019-05-09 12:33:05 przez Agnieszka Nowak - Calicka

Liczba odwiedzin: 1795513